Medtace pro uklidnění mysli

23. dubna 2015 v 19:51 | Jitka |  Ostatní
Když se cítím hodně unavena a moje mysl nemá čas se ani na chvilku zastavit, je třeba si odpočitnout. Jedna z metod uvolnění, kterou používám je meditace, které říkám prostě "vymývání myšlenek".
Najdu si chvilku čas a místo, kde mi je dobře. Nezáleží na tom zda ležím nebo sedím. Prostě si najdu polohu, která mi vyhovuje. Zavřu oči a zhluboka dýchám. Mám ráda moře a proto si vizualizuju pláž. Je jedno, jestli jsem tam už byla nebo je to jen představa. Vnímám zářivé slunce, jasnou barvu moře a vidím bílé vlnky, jak se rozbíhají zas a znova ke břehu a pak co nejdál po písečné pláži, jakoby se chtěly podívat do jiného světa, aby se pak znovu vrátily zpět domů, do moře. Slyším křik racků a cítím tu nezaměnitelnou vůni moře, kde sůl, ryby i borovice tak nádherně voní. Chvilku si ve svých představách hraju s těmito obrazy dokud pro mne nejsou absolutně dokonalé. Jakmile se mi podaří tento obraz udržet, rozejdu se po pláži podél moře a nechávám si omývat bosé nohy chladivou vodou. S každou vlnkou, která mi zlehka omývá bosé nohy, mizí stopy za mnou i všechny mé starosti a negace. Vnímám jak pomalu s mizícími stopami mizí i všechno to, co mne trápilo.
Na tuto meditaci vám stačí opravdu jen pár minut. Mám s ní velmi dobré zkušenosti a potvrdilo mi to i pár lidiček, kterým jsem ji poradila.
Snazší to mají ti, kdo mají dobrou představivost, ale i ostatní si mohou najít třeba na webu obrázek a prostě si ho zapamatují a když bude třeba, tak si ho představí.

p.s. Ano, taky mám k dispozici "tlustou" a velmi moudrou knihu o meditacích (tuším, že má asi 600 stran, ale nikdy jsem ji nedočetla celou). Z ní vyplývá co, jak, kdy a proč dělat. Nepodceňuji ani neznevažuji meditační metody, ale mně se prostě jednoduchost osvědčila, zejména tehdy, když potřebuji vypnout aspoň na chvíli a hned.

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama