Červen 2017

Osm kusů brokátu

30. června 2017 v 21:52 | Jitka a Vašek |  Masáže
Dnešní povídání není až tak důležité jako přiložené video pod článkem. Tak trochu jsem si ho půjčila od p. Václava Vocáska. Jeho videa ráda sleduji už jen proto, že jeho cvičení jsou nenáročná, přesto účinná. Kdo se nepokusil popsat úplně triviální cvik, neví, jak moc je to složité Křičící, proto je video tou nejlepší možností. Takže Vašku, děkuji Smějící se

Než si ho pustíte a zacvičíte, povím vám něco málo o této východní technice. Kdo chce víc, přítel google určitě nabídne hoooodně dalších podrobností.

Proč osm kusů brokátu? Protože podle mořeplavců, bojovníků a cestovatelů je 1. kus k zahnání nemoci, 2. nikdy neonemocnět, 3. celý život mít dost sil, 4. nebát se zimy a hladu, 5. pro moudrost a krásu, 6. pro sto ložnicových vítězství, 7. zvednout perlu z bahnité vody a 8. bránit se útoku bez pocitu strachu.

Existuje mnoho různých variant a opravdu není nutné hledat tu nejúčnnější, všechny fungují a skvěle. Tyto cviky se předávají v Číně po generace. Jedná se o základy bojových umění Čchi Kungu a Kung fu.

Když to řeknu hezky po našem, pravidelným cvičením si snížíme tlak, uklidníme psychiku a srovnáme nervy, uklidníme bolavé a nemocné srdíčko, protáhneme svaly zádové i břišní a dostaneme se do svého středu, protože se naučíme koncentrovat a vnímat své tělo. A vůbec, popisky u videa jsou dostatečně vypovídající.

Takže já už jen dodávám, ať se vám cvičení líbí a baví vás tak, jako mně, fakt jde jen o 10 min. denně, lehce se pamatuje a po prvním týdnu uvidíte jestli jo Smějící se



Buďte u toho!

24. června 2017 v 22:55 | Jitka |  Cesta k úspěchu
U čeho? No přece u všeho o co vám jde. Každý, kdo chce něčeho dosáhnout musí samozřejmě chtít. To je první předpoklad. Druhým však je být přítomen, respektive koncentrovat se na to, co je třebaať už vymyslet nebo udělat.

Zahrada je super relax a právě tam (nebo aspoň v parku) jsme opravdu schopni vnímat nejen to, co se děje v nás, ale i to, co se děje mimo nás, a to nám může hodně pomoci v naší práci (nejen na zahradě J), ale i v našem životě.

Minule jsme se učili jak uklidnit svou mysl. Takže to už známe a můžeme pokračovat vnímáním okolí. Naučte se přitomto cvičení plně využívat své smysly.
1.
  1. Se zavřenýma očima znovu uklidněte svůj dech a vnímejte několik vteřin, co slyšíte v prostoru kolem sebe. Vnímáte nebo i slyšíte svůj dech? Co slyšíte ve vzdáleném okolí? Co se děje, zpívají ptáci....? Co cítíte při nádechu, jak voní tráva, stromy, květiny, okolí, ve kterém momentálně jste?
  2. Nyní otevřete oči a prohlídněte si cíleně své blízké okolí a co vidíte v dálce? Nyní je to už o tom, že vaše mysl musí poslechnout a zaměřit se na to, co chcete vy.
Nezapomínejte na dech, vše negativní způsobuje bloky v našem těle i mysli a když volně dýcháme a chceme, bloky vědomě rozpouštíme.
3. A nyní se klidně vraťte k vnímání sebe sama. Co teď cítím po těle, jak mi je? Jak se změnily mé pocity?
Tak jak to jde? Pro toho, kdo stojí pevně nohama na zemi to může být nuda, ale.... Pro snílky důležitý nástroj k uzemění. A pro všechny třeba jen připomínka toho, jak hodně času věnujeme svému zevnějšku, zatímco nitru nic (pominu-li snídani, oběd, večeři, svačinku a pivo a trochu toho spánku J). Už jste cestou do práce schopni vnímat jak rychle se příroda mění, jak voní a že není třeba být neustále uzavřeni jen ve svém nitru s horou myšlenek? Naopak, kreativní nápady a více variant řešení nás napadá právě tehdy, když máme mysl i tělo uvolněné.


Přeji vám hodně nových nápadů a pohodovější cestu k úspěchu J



Vnímejte se!

19. června 2017 v 22:46 | Jitka |  Cesta k úspěchu
Stále trvám na tom, že život je jako zahrada J. Po celý rok se snažíme na zahradě udělat vše proto, aby byla co nejvíce krásná, dala nám úrodu a přinesla radost nám i těm, kteří jdou kolem. Ale je toho hodně, co musíme zvládnout. Na jednom konci začnete a než dojdete na druhý, můžete začít znovu.

Stejné je to v naší mysli. Honí se nám hlavou zástupy myšlenek, úkolů a povinností, tlačí nás čas.. Zvládnout a dobře můžeme všechno. Základem je uklidnit svou mysl a dostat svou pozornost pod kontrolu. Lepší koncentrace při práci pak vede i k její lepší organizaci a nějaké té úspoře času, protože se nemusíme neustále vracet zpět a to není málo. Takže zkuste to a věnujte si denně aspoň pár minut. Cvičení má dvě roviny, dnes to bude o tom, naučit se vnímat sebe sama (a nebojte se, možná už jste se tak dlouho nevnímali, že bude chvilku trvat, než si své pocity začnete znovu uvědomovat, ale ono to půjde J).


  1. Pohodlně se usaďte, zavřete oči a vnímejte svůj dech. Pozorujte svůj nádech a výdech a koncentrujte se na to, aby se co nejvíce prohloubil. Když se dech zpomalí a prohloubí, můžete pokračovat vnímáním sebe sama.
  2. Pokračujte a klidně a hluboce dýchejte se zavřenýma očima. Jaké jsou vaše aktuální pocity těla? Jak se cítí dnes mé tělo? Jak se mi dýchá? Jakou mám právě teď náladu? .... a klidně pokračujte i třeba cílenými otázkami, jak mi je? Teplo, zima, ... mám hlad nebo žízeň?
  3. Své pocity nehodnoťte a nerozebírejte, jen je vnímejte a vše negativní prostě prodýchejte. Mozek se může bránit a znovu se snaží nahazovat těkavé myšlenky ze všech možných oblastí, a odvádí vás od vašeho nitra? Znovu se zaměřte na svůj dech a pokračujte ve vnímání sebe sama.
Svou mysl a tím i pozornost dostanete pod kontrolu jedině tak, že cíleně chcete a vnímáte právě to, co je třeba (co chcete J). V tomto případě vy a vaše vnitřní pocity těla.

Tak jak to jde? Chcete se podělit o své zkušenosti nebo se na něco zeptat? Udělejte to.

Kdo chce najde pokračování v článku Buďte u toho

Život je jako zahrada

18. června 2017 v 22:31 | Jitka |  Cesta k úspěchu
Pokud člověk má zahradu a pečuje o ni s láskou a radostí, obvykle se mu jeho snažení mnohonásobně vrátí, a to bez ohledu na to, zda ji má jen pro radost nebo pro užitek. Všechny zahrady jsou svým způsobem krásné a odráží se v nich osobnost těch, kteří o ni pečují.

Proto i náš život je jako zahrada. Podle toho s jakou péčí se staráme o své tělo a svou psychiku, plní se naše přání a v našem životě se odráží zdraví, spokojenost, radost a úspěch.. Ten kdo si je schopen uvědomit tu nádhernou živelnost probouzející se přírody, umí vnímat svou duši, ale i potřeby svého těla a tedy i pocity, které nás vedou životem. Pro dosažení cíle musíme vědět co chceme a také chtít vědět co je třeba udělat, mít pevnou vůli, abychom to dokázali.

Umíte se zastavit a vnímat krásy přírody a uvědomujete si potřeby svého těla? Umíte správně pracovat se svými smysly? Umíte být při tom co děláte, zkrátka koncentrovat se? Pokud se v hlavě honí nekonečný koloběh myšlenek co všechno je třeba udělat doma, v práci... a v čem všem je problém, co nestíháte, pak nemáte prostor na to vnímat sebe, svět kolem a ani informace. Prostě jen "jedete" v zaběhnutém programu loutky, která mechanicky plní to, co je nutně třeba udělat, často bez radosti a s únavou.



Ten kdo se chce uvolnit a nejde mu to, nemůže uklidnit svou mysl a dostat svou pozornost pod kontrolu, může zkusit jednoduché cvičení, které pomůže dostat jeho mysl pod kontrolu. Místo věčného koloběhu těkajících myšlenek, se rychle naučíte být při tom, co děláte, dokonce uvolníte řadu bloků ve svém těle a pomůžete svému zdraví. Více informací v článku Vnímejte se a Buďte u toho.





Spoušťové body bolesti

17. června 2017 v 22:56 | Jitka |  Masáže
jinak se jim také říká trigger points, jsou to místa na těle, kde energie neprobíhá tak jak má a vzniká zde blok projevující se bolestí. Tento spoušťový bod díky propojení svalovými/nervovými vlákny napříč tělem přenáší bolest do dalších částí těla. Naší "mapou" spoušťových bodů je nejčastěji oblast šíje a zad, ale najdou se všude po těle.

Odstraněním blokui spoušťového bodu se odstraní i bolest a odchází souisející problémy v těle. Je však důležité umět s triggery pracovat. Způsobů je více, kromě akupunktury, akupresury a některých východních technik je možné odstranit spoušťový bod bolesti speciální masáží.

I tady však platí, že odstranění bolesti a bloku je sice hlavní, ale pro trvalý efekt je třeba podpořit uzdravení speciálními cviky. Nejsou nijak náročné a obvykle stačí si jen vzpomenout a věnovat svému tělu 2 min. denně, je to hodně?


Pokud chcete, ozvěte se, pomohu vám od bolesti zad a se souvisejícími problémy.